21 augusti 2014

Små druvor



Har äntligen fått små,små

vindruvor på min

vindruvsranka.

Har tagit flera år.

Vet inte om de går att äta eller om de är alldeles för sura.




Vindruvsrankan har jag satt i växthuset,

den verkar trivas där.

På vintern så lindar jag om en "filt" så att den ska klara 

sig under 

vinterhalvåret.

Rensar och klipper lite sedan på våren.

Vet inte om jag gör rätt men det verkar fungera

 för mig i alla fall.



Vill gärna att den ska klä in hela växthuset med sina grönska.


Några gamla spikar jag har samlat på mig

finns också här.

Vet inte riktigt vad jag ska de till men fina är de.

Kommer säkert på något bra ställe - till slut.

Jobbar sista dagen idag

- sedan tar jag helg.

Åh, så skönt det ska bli.

Kram  

/ Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar