14 december 2014

Tomte nisse och kälke


Hittade en liten söt tomte nisse


Blomsterlandet

för någon helg sedan.

Den ville absolut följa med mig hem

-viskade han hihihi.




Ser ni den lilla tjocka näsan?


En liten kälke togs fram.


En liten vit filt, lite granris 

och

en röd lykta så var det klart.



Rossi och jag önskar er en fin söndag.

Nu ringde visst klockan att matbrödet ska kavlas ut.


(Kunde inte sova längre så gör lite bröd medans jag är pigg)

kanske lägger jag mig på em en stund istället.

Kram

// Susanne


2 kommentarer:

  1. Godmorgon! Antar att det doftar gott nu hemma hos Er. Det var den allra sötaste lila tomte & kälke...
    Men, såå litet lucialinne...? Måste jag också försöka hitta ett och dekorera med här hemma! Tack för det tipset. Och tack för tipset med Slottsboden!!
    Önskar Dig en härlig 3:e advent, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Vilken söt en....han hade gärna fått flytta hem till mig med. Kram Anette

    SvaraRadera