7 februari 2014

Äntligen helg


Idag har varit i sådan där far och fläng dag.

Ni vet en dag man måste vara överallt

 och

 helst göra allt samtidigt.


Men nu kan jag äntligen sätta mig och ta det lite lugnt ett tag.

Det bästa jag vet en sen kväll när man liksom

är klar med allt "stök" som måste göras.

Är att titta in på lite olika bloggar.

Jag har några som jag följer stadigt sedan kommer det alltid 

några "nya"som

man måste  titta in på med.

Och så blir man sittandes i några timmar.

Men ikväll gör det inget för J och min käre man

 har precis satt på en film som de vill se

 och

  jag satte mig hellre här vi datorn.

Min förkylning vill inte ge sig.

Det gör ont i bihålorna, halsen.

 Överallt förresten.

Ser ut som en stopplykta under näsan för att man har snutit

 sig så mycket, smörjer med salvor 

och tar nässpray om vartannat.

Men det måste ju ge sig någon gång

 - tycker jag.

Hoppas ni har klarat er från förkylning.


Nu ska jag fortsätta att kolla runt.

Syns snart!


1 kommentar: