22 februari 2014

Snö och vurpa


Det har nu snöat riktigt

mycket nu i två dagar.

Är lite less på snön men det tror jag de flesta är 

just nu.

I början på veckan kändes som våren var på väg

sen kom det ett bakslag

 och

 säkert får vi vara med om sådana fler bakslag.

Eller vad tror ni?


Den enda som tycker det är roligt med snön 

det är Rossi.

Han skuttar och springer och kör nosen i snön.

Hela han blir super lycklig.

Jag var ute med honom sent i torsdagskväll och han ville ju såklart springa

men det ville inte jag för det var nämligen glashalt ute.

Jag försökte stoppa/sakta ner honom men han ville inte riktigt lyssna på mig - just då.

Ja, vad tror ni hände?

Såklart gjorde jag världens vurpa på en stor isfläck.

Ramlade baklänges, slog i huvudet, låg där en liten stund

var säkert borta en liten stund.

Förstod inte riktigt vad som hade hänt riktigt förrän jag kände

Rossi som sprang runt mig och slickade mig i ansiktet.

Slog i ryggen, rumpan och höger arm

Är nu riktigt blå och öm på hela kroppen och har världens huvudvärk.

Men , men det ska nog gå över det med.

Ett stort plus är ju att förkylningen - tror jag

och 

hoppas håller på att vända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar