4 februari 2014

Spets och volanger


Nu ska jag visa er vad jag gjorde en hel dag förut.

Det var lite pyssel men jag är supernöjd.


Jag har haft blåa hyllremsor i mina köksskåp

men nu hade de blivit både matta i färgen

 och

 jag var helt enkelt trött på allt det blåa.


Hade skaffat vita hyllremsor med en liten spets volang på.


Bort med allt blått och klistra fast alla vita hyllremsor.

Det var lite pickligt med att få bort all tejp på själva remsan

 men

 jag fick bra hjälp av J när hon kom hem från skolan.


Hade även lite spets över som jag tyckte skulle passa bra in på mina glasskåp.

Sagt och gjort ut i garaget och leta reda på dubbelhäftande tejp.

Klippa och trycka fast tejpen och nu sitter det spets i dörrarna.

Det vart lite mer vitt och lite mera lantligt.

Precis som jag  vill ha det.

Är supernöjd med allt.

Det slutade med att det blev en storstädning i ALLA köksskåpen och lite om möblering 

(till min mans fasa- nu hittar han inte igen ;)- som han säger).



1 kommentar: