15 mars 2015

Att bli uppvaktad


I Går kom mina barn och mina svärföräldrar

förbi och gratta mig.

( Fyllde år tidigare i veckan).

Jag hade beställt en frukt tårta av min dotter.



Så i fredags var vi och handlade

och J stoppade ner i korgen

blåbär

hallon

jordgubbar

physalis

vindruvor

de där svarta.....vad heter de nu igen??

björnbär- visst heter de så ;).

Mellan tårtan blev det

jordgubbsmousse

och japp mousse.

Jösses, så gott det var tillsammans.

J kan verkligen baka tårtor.




Pralinerna hade hon också bakat själv.

Så denna födelsedag behövde jag inte baka 

något själv alls.

Så skönt det var.

Dukade fram och diskade bara.

Det är så det ska vara

när man fyller år.


Idag skiner solen

så underbart

har bakat en kaka till em fikat nyss.

Blir nog en ute dag idag

- bäst att passa på så att man får lite färg på kinderna.

Kram på er alla

// Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar