22 september 2014

Vad var det jag sa.....



Två helger i rad har jag sagt åt min käre man att nu 

måste vi nog ta och höst städa lite på gården.

-Nej, inte nu när det är så fint.

Iofs så har han ju haft rätt så jag har liksom gett med mig.


 

Men nu ihelgen var jag på honom igen att nu måste vi nog


ta tag i städningen och då menar jag ta in mina olivträd,

apelsin träd och citron träd .

Även ta undan lite trädgårdsmöbler.



Men nej det blev inte gjort nu heller.



Inatt har det varit riktigt ruskväder. 

Stormat och regnat om vartannat.

Så jag låg bara att vänta på att käre mannens

väckarklocka skulle ringa och då for jag upp som en kanonkula.


Vart ska du - sa han.

Jag ska ut och höst städa på gården.

Suck! Hörde jag.

Ja- för inte kunde jag väl gå ut vid 04.00 i natt och städa heller ;)

Då tror ju grannarna att man inte är riktigt funtad

eller hur?



Så vid sex tiden i morse var jag ute och tog undan 

blommorna som jag var rädd om.

Och även lite möbler.




Precis dyngsur var jag när jag var klar.

Blöt in på bara skinnet.

Men blommorna de står nu och rinner av i garaget.

Känner mig så nöjd!

Resten av sakerna får jag ta ikväll

eller

när det är bättre väder.

Önskar er alla en fin dag och hoppas ni inte har

haft för er lika mycket tok som mig nu på morgonen ;))

Kram

// Susanne





1 kommentar:

  1. Ha ha... Du ser... Kvinnan har alltid rätt ;) Mannen skulle ha lyssnat till Dig!
    Äntligen kom jag till sans och beställde två "cancer"-armband jag med.. Tyvärr är vi drabbade... nära anhörig :(
    Ja, Du... Detta ekorrhjul. vad ska man göra åt detta problem?
    Önskar Dig en ny härlig vecka, med mindre snurr på det förgrymmade hjulet! Kram Kate

    SvaraRadera