24 februari 2015

Check


Sådärja, nu var det avbockat!

Att plantera om pelargonerna dra jag mig för

åtminstone när man som jag måste

stå och göra det i tvättstugan.

Det blir så nedsölat och smutsigt.

Tar ett tag och få rent allt efteråt.

Fast jag plastar in hela bänken så lyckas man alltid 

skvätta jord Ö V E R A L L T där man

 I N T E  vill att den ska vara.




Nog pratat om detta.

Ser ni vilken fin vatten kanna jag har fått tag i.

I Går efter jobbet tog jag en

sväng förbi IKEA.

Den fanns i flera färger.


Det kommer att bli så roligt att vattna med den i sommar när 

pelargonerna börjar på att växa.

Håller nu tummarna på att de växer till sig nu.


Brukar ni övervintra pelargoner?

Ska nog ta en jogging tur nu innan jobbet.

Tjenixen på er.

// Susanne





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar