13 maj 2015

Vips så blev det klart


Har länge funderat och klurat vad man kan göra 

av två gamla

symaskins underreden.


Har saknat ett stort bord att ha på altanen.

Har inte funnits något som jag gillat

ute i affärerna.

Ville ha något originellt

och

annorlunda.




Som ett blixtnedslag som kom jag på det ;)).

Varför inte bygga ett själv

ja, inte jag då

utan min handy man som jag har till man.


Handlades hem grova bräder.

Börjades såga och skruva.

Det är sååå tungt så våran käre granne kom

och

hjälpte min man att bära upp det på altanen.




Det är så stadigt så nu kan man stå och

dansa på det om man vill

Hahhaaa :)

Som sittplats har vi en lång bänk

som vi lägger sköna plädar på när vi ska sitta där

och

på den andra sidan står det mysiga korgstolar.

(Ser ni linslusen där bakom).

Nu ska det bara fixas lite med några blommor på bordet

(när det har blivit något varmare)

så kan vi sitta där och ha långa mysiga 

mat/fika stunder.

Blev precis som jag har tänkt.

Vi är ett bra team min man och jag.

Jag kommer med idéerna och han förverkligar dom.

Hahhha ibland kanske jag har

för mycket tokiga idéer

-säger han ;).

Men han blev nöjd med med bordet

- han med.



Sista dagen att jobba

sedan ledig i fyra dagar.


Kram

// Susanne





11 kommentarer:

  1. Läckert och supersnyggt. Ser riktigt stabilt ut också.. Hoppas nu att det blir många långa sköna stunder i sommar vi det.. Ser fram emot att se fler bilder när du dekorerat med lite blommor mm
    Onsdagkram från Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska absolut visa det när det är pyntat. Har några olika förslag på gång. Kram Susanne

      Radera
  2. Men jösses vilket fint bord.
    Och bara att komma på en sån idé är ju bara hur grymt som helst!
    Hoppas du får en härlig långhelg!
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! vad roligt att du med gillade det. Jag tokgillar det verkligen. Önskar dig en fin helg. Kram Susanne

      Radera
  3. Vilken idé! Blev ju toppen! Ja nu får vi hoppas på långa sköna sommardagar

    Härligt med en långhelg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Vilken idé! Blev ju toppen! Ja nu får vi hoppas på långa sköna sommardagar

    Härligt med en långhelg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Ja, nu får vi hoppas på sköna varma dagar. Önskar dig en fin helg. Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Det blev ju både snyggt och funktionellt :)) Jag har ett sådant hemma som jag tänkte ha som blomsterbord på balkongen.
    Kram Frida

    SvaraRadera
  7. Tack! Vad fint med blomsterbord med :). Kram Susanne

    SvaraRadera