16 april 2015

Bara för att.....


I Går efter  jobbet åkte jag och dottern J 

en sväng förbi

 Blomsterlandet.

De ha de medlemskväll och

eftersom jag och J är det

så fick vi köpa 

olivträd för 99:-/st.

Såklart att vi gjorde det.

Har olivträd sedan förra året

men

de ser inte så pigga ut.


 Frågade henne på affären vad jag skulle göra ?

För de är ju fortfarande gröna på själva stammen.

Hon tyckte jag skulle klippa ner de lite i toppen

och 

plantera om i ny jord.

Så då prövar jag med det.

Och hoppas på att det fungerar.


Har ni några tips.

Tar tacksamt emot allt.



Olivträden kommer att stå vid poolen

och det kommer att bli så bra trallaaalla.

Men

än så länge får de stå inne så ljust som möjligt

nära ett fönster.



Frukosten väntar.


Ha det gott!

// Susanne



2 kommentarer:

  1. Aaa då ska jag också prova att plantera om mitt och sedan hålla tummarna. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Ja, testa det men man skulle ta medelhavsjord och inte "vanlig" blomjord sedan efter någon vecka kunde man börja göda med medelhavsnäring. Lycka till! Kramar Susanne

    SvaraRadera