18 april 2015

I Drömmarnas land


Tänk att få ha en liten söt stuga på tomten som 

man får inreda precis som man vill.

Gärna i rosa/vitt och mycket spets och blommor.

Den här skulle inte vara så dumt att ha.

Lägga sig där en varm sommardag 

och 

drömma sig bort med

en bra bok eller ta en lite tupplur.


Nu skulle min man säkert säga så här

- Du har ju redan det, en söt liten stuga

hela ditt hus är ju så

hihi känner honom ganska så väl efter alla

år vi har varit tillsammans.





Eller tänk er detta hus alldeles bredvid

vattnet.

Springa ner och ta sig ett dopp i det sköna svala 

havet.

Ta en liten siesta mitt på dagen.

Visst låter det underbart.

Drömma kan man få göra

- eller hur.


Det är en av mina många drömmar.


Drömmer ni om något särskilt ni vill ha eller göra?


Nu ska jag drömma mig bort till tvättstugan och hoppas att

det är någon annan som fixar tvätten till

mig idag.


Ha det gott!

Kram

// Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar