30 april 2015

Valborg


Valborg.

Valborgsmässoafton.

Sista April.

Många olika namn idag.

Tänk att vi redan är här  och i morgon 1 Maj.

 Vad fort det går.


Det ska bli skönt att vara ledig.

Min man jobbar oftast fredagar

men

nu får även han vara ledig.

Han behöver det - verkligen.

Tillsammans med oss.

Ser ni ett par vita fötter?



Det är den här lilla godingen.

Han ska alltid vara med mig överallt.

Dit jag går går även han.

Var och vägde honom igår och han hade gått NER.

Inte bra alls.

Han ska gå UPP i vikt.

Lägger om kosten ytterligare och hoppas 

på bättre resultat till nästa vecka.



Ikväll får vi fira Valborg

-först jobba.

Är ni lediga idag 

eller jobbar ni?

Hur firar ni Valborg?

Själva ska vi äta  god mat

med tända ljus och mysa.

Bara ta det lugnt.

Titta på majbrasan utanför fönstret

- vi brukar brasan hemifrån oss.

Så slipper man stå ute och frysa.



Trevlig Valborg på er alla

som kikar in till mig 

:)).

Kramar

// Susanne

2 kommentarer:

  1. Maj är så välkommen. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Igår var det bra och kunna se brasa från
    fönstret, så kallt och regnigt. Ingen brasa
    här men jag såg fyrverkerier.
    Ha en fin 1a maj
    Kramar/AM

    SvaraRadera