15 november 2014

Möblera om en helt vanlig lördag



Två hyacinter har fått komma in på handfatet 

i

ena badrummet.

Jag bara älskar hyacinter 

kan köpa på mig många.

Helst ska de vara vita.

Jag brukar spara hyacinterna

och

plantera ner de i jorden när våren kommer.

Brukar ni spara era hyacinter?



Har även en fin- lukta-gott tvål bredvid

och 

en liten lykta 

som brukar tändas om kvällarna 

även mornar när jag är ledig

på helgerna.

Det blir lite små mysigt 

med lyktor i badrummen.

Önskar er en fin lördag.


Själv ska jag ta och möblera om lite här hemma

och 

känner jag mig rätt så är jag snart i 

typ- alla-rum- håller -på överallt- samtidigt.

Åh, vad roligt det ska bli.

Knäppt eller hur?

Har fått höra det av käre M i några dagar nu.



Kram

// Susanne



2 kommentarer:

  1. Äskar hyacinter... man kan aldrig få för många!
    Kul men jobbigt att möblera om. Hoppas resultatet blir bra till slut. Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Jag brukar köp hyacinter för de är så fina men det brukar sluta med att de åker t på altanen, är lite känslig för doften. Kram Anette

    SvaraRadera