22 november 2014

Stans slakteri


Igår efter jobb och lite städning så åkte 

käre M och jag in till Västerås.



Vi var sugna på lite fika på 

SLAKTERIET.

Även en anledning till var att vi skulle titta på

 dottern J som gör sin praktik där vid

 AMPANS 

som det heter.

Konditori.





 Mysig miljö.





Dottern satt och gjorde marsipan grisar för fullt där 

mitt utanför caféet. 

Hon har varit där nu i 1 vecka och det är några veckor till.


J trivs jättebra där och får göra/lära sig så mycket.

Tyvärr så fick jag inte med någon marsipan gris alls.

Jaha... så kan det tydligen gå när man pratar för mycket

och blir lite disträ.

Visst är den här ljusstaken fin.

Den skulle jag vilja ha hemma hos mig.

Nu har jag börjat att ta fram advent pynt.

Åhh, det är så roligt.

Kram 

// Susanne



3 kommentarer:

  1. Om ni har tur blir det en gris över....Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Meeen, dit har inte jag varit.... Vilken miss!!! Måste åtgärdas, kanske finns det en gris eller två kvar till oss :)
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  3. Har ni inte varit på slakteriet så gör gärna ett besök där om ni har vägarna förbi Västerås.

    Kram Susanne



    SvaraRadera