6 november 2014

Värsta jägaren


Jag har varit den värsta jägaren de sista dagarna.

Inte på att göra det bästa fyndet

utan......


att jaga varmvatten.

Våran varmvattenberedare har inte

 levererat något varmvatten de sista två dagarna.

Pannikk!!!


Så all energi har gått åt till att ringa elkillen

som inte kunde komma samma dag som jag ringde

 utan ett helt dygn senare.

HJÄLP!

Så vi har fått duscha på lite olika ställen

som hos dottern E, på gymmet.

Några exempel.



Bara en sådan som att tvätta händerna i varmvatten 

har inte gått

utan att först koka upp vatten i tekokaren

 och sedan hälla det i en skål 

och 

blandas med lite kall vatten så man inte skållar sig.

Ja, ni hör ju vad det låter.

Men......


Nu på morgonen har han ÄNTLIGEN varit här och fixat det.

Det tog en kvart ;).

Så ikväll skulle vi ha varmvatten igen lovade han.

Jo, jag tackar.

 Det ska bli så skönt att få duscha i sin egna dusch igen.

Åh, vad jag kommer att uppskatta varmvattnet igen.

Tänk vad bekväm man är

 och inte uppskattar det riktigt alla gånger

utan man tar nästan allt för givet.

Inte bara varmvattnet utan alla bekvämligheter

som vi har runt omkring oss som vi inte alltid tänker på

utan det bara finns där.

Nu är jag slut som jägare......hihi

så nu ska jag plocka undan

efter elkillen och åka till jobbet.

Kram

// Susanne


Detta handlade inte nå` om de blå skålarna

men , men....

De är förresten köpta på RUSTA- igen.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar