11 januari 2015

Att göra mycket på en gång

Kvinnor kan.

Jag har satt en deg på jäsning, diskmaskinen är  igång

tvätten likaså.

Städar med.


Min man blir lite smått irriterad och lite skrattar han med

att jag jämnt ska göra typ ALLT

på en gång.

Det är faktiskt lite typiskt mig.

Men jag funkar som bäst så.

Fast det är klart ibland får jag inte ihop det alls
:)).

Vid frukost bordet idag fick vi besök 

av Rossi vid soffan.

Han upptäckte fåglarna utan för fönstret.

Satt blickstilla en lång stund.

Ser ni ljusstaken?

Det var bl.a den jag hittade på loppis igår.

Kärlek vid första ögonkastet.

Det är liksom en sån-där-inga-hiss-anordning

så man kan hissa ljuset ner/upp beroende

på hur det brinner.

Nähä- nu är det nog gas att sätta fart med allt jag har dragit fram

och

inte sitta här mera.

Tjingeling

// Susanne

1 kommentar: