13 januari 2015

Muslifrallor


Min dotter J har börjat på att

premunera på tidningen- Hembakat.

Fin tidning och många bra recept.


Jag hittade ett recept som jag prövade i helgen.

Riktigt gott!


Är ni nyfikna så kommer receptet här.


Muslifrallor.

25 g jäst
4 dl ljummen mjölk
25 g smör

1½ tsk salt
2 msk ljus sirap
2dl musli valfri sort (jag tog Start)
9-10 dl rågsikt

Smula jästen i en bunke. Tillsätt mjölken

och blanda tills jästen har lösts sig.

Tillsätt smör, salt,sirap, musli

och rågsikt lite i taget.

Röres till en smidig deg.

Jäsa nu i 50 min.

Ta upp och knåda degen på ett

mjölat bakbord och klipp ca 20 bitar av degen.

Läggas på plåten och jäsa ytterligare i 30 min under bakduk.

Grädda bröden i mitten av ugnen i 225° i 

ca 10-12 min.

Låt de svalna på ett galler under bakduken.

Lycka till!

// Susanne













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar