16 januari 2015

Marsipan tulpaner?


Hann faktiskt springa in efter jobbet

på 

Blomsterlandet och köpa mig en

bukett med tulpaner.

Det var ju som sagt tulpanens dag i går.


Fick tag i Marsipan tulpaner

- tror jag det hette.

Rätta mig om jag har fel.


Vita lite ojämna fina i blomman.


Så nu har jag fått det fint hemma på bordet

 och kan fira att

äntligen -är- det -fredagen- här.

Nu ska jag åka och träna på gymmet

och 

sedan det vanliga fredagsnöjet

handla mat, städa och tvätta lite.

Ni tar väl det försiktigt när ni är ute och går

hua-  vad halt det är.

Mysig och härlig fredag till er alla.

Kram

// Susanne

3 kommentarer:

  1. Ljuvliga tulpaner, ha nu en mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Men vilka läckra tulpaner, det ser ut som marsipan faktiskt.
    Härligt när tulpanerna kommer då är det hopp om att det faktiskt kommer en vår i år också.

    SvaraRadera