8 januari 2015

Att lära sig något nytt


Tränar och åter tränar på datorn.

Det är något krångligt när man ska lära sig något nytt.

Men övning ger ju färdighet- heter det ju.


Sitter här och blir alldeles svettig.

Det är tur att jag har J hemma som kan komma och hjälpa

mig (typ- hela tiden;) ).

Hon bara skrattar åt mig och tycker det är super kul

att jag kan vara så trög

men det bjuder jag på (skrattet alltså).

 Riktigt kul är det att lära sig något nytt.

Är ni självlärda vid datorn 

och

är värsta datahackers?

Eller

har ni som jag fått kämpa 

och

göra fel och fel igen, fel igen

sedan så blir det bra.

Kramar

// Susanne




5 kommentarer:

  1. "Självlärd" med hjälp av familjemedlemmar, kanske man kan säga. Det är träning som gäller, och att våga! Men någon datahacker, nej det är jag rakt inte! ;) Kan det där nödvändigaste, typ och kanske liiite till ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Så fin bloggen blir, förresten! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att du tyckte om den. Är kanske färdig med den. Få fundera lite och känna mig för. Tack för fina inlägg hos mig.
      Kram Susanne

      Radera
  3. Tack o lov har jag tre datargenier här hemma som jag kan ropa på när tålamodet brister eller när jag fattar nada..... Men jag försöker o "leker" ofta vid datorn, ibland blir det galet o ibland riktigt bra. Ha en härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att höra att jag inte är själv om att inte fatta något med datorn. Ha en riktigt mysig helg.
      Kram Susanne

      Radera