1 oktober 2014

Vinterförvaring


Apelsinträdet och citronträdet 

har nu fått kommit in.



Lite svårt att veta riktigt var jag ska ha de.

De ska stå svalt, inte för mörkt.


Jag har just inga sådana ställen.



Så jag håller alla tummar och tår så att

de ska klara av vintern.


Olivträden har fått en ganska så bra plats.

(tror jag).


Visst kommer de att tappa bladen

(massor)

men........hoppas!

Hur förvarar ni era sommarblommor

olivträd, apelsin m.m.

Nu ska jag snöra på mig löparskorna,

det är så härligt att börja morgonen med en liten joggingtur.


Man blir så mycket piggare :).


Önskar er en fin dag så hörs vi snart igen.

Kram

// Susanne



8 kommentarer:

  1. Himmel så fina blommor du har, inte ser mina ut så där...!
    De ynkliga jag har förvarar jag i källaren.
    Vänta lite här... Västerås? Var bor du egentligen..? Jag bor ju i lilla Sala jag...! Nästan grannar kanske?!!
    Kram Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt då är vi nästan grannar. Jag bor strax utanför Västerås.
      Kram Susanne

      Radera
  2. Wow, du har ju fått rejält med citrusfrukter på dom där - imponerande! :) Berätta gärna hur det går med träden, jag är själv inte så hemma på det där... Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du hittade hit till mig :). Självklart ska berätta hur det går men jag är ingen fena på olivträd men....

      Kram susanne

      Radera
  3. Kanske dags att ta in olivträden.... Jag har fått mina första nu i sommar, så jag hoppas att de ska överleva vintern. Kram Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar hos mig.Håller tummarna för dig så att dina olivträd klarar vintern. Hur tänker du förvara de?
      Kram Susanne

      Radera
  4. Oj har du redan tagit in träden. jag kommer vänta ett tag till. Olivträden som jag haft i över tio år kommer nog få stå ute minst en månad till. Citrusträdet kommer dock snart få komma in. Nuförtiden står de i poolhuset, som håller nollan. Men hade annars mina olivträd i vardagsrummet förr och de klarade det också.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Vad bra att ha ett eget poolhus att förvara de i. Mina står nu utspridda i två olika rum. Tack för ditt inägg hos mig.
    Kram Susanne

    SvaraRadera