29 oktober 2014

Min egna variant




Ligger och är vaken några gånger 

varje natt.

Av olika anledningar som jag inte vill gå in på här.



Har hört att drömfångare kan vara bra.

Så då bestämde jag mig för att göra en egen variant.

Tycker de som finns att köpa färdiga inte är så fina.




Hittade en ram (en sådan där ni vet 

som man har när man broderar 

som man spänner upp duken i mellan).

Hade lite garn hemma som jag lindade

 runt, runt och runt igen

i flera, flera varv. 

Tog lite tid.



Hittade även en gammal spets duk i gömmorna 

och

 knöt fast den emellan.




Spetsen köpte jag och bara knöt längst ner på ramen.

Klippte spetsen i olika längder.

Så nu hoppas jag att den kommer att hjälpa 

att ta bort min oro om nätterna.


Ligger ni också vakna om nätterna eller sover ni bra?

Kramar till er alla som tittar in till mig.

// Susanne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar