6 oktober 2014

Handskrivna brev


För några helger sedan var jag och dottern E

på loppis.

Vi brukar göra lite loppis besök då och då.




Då när vi gick där och strosade runt

så såg jag denna fina brevpress.

För ingen peng alls ;).


Har suktat efter en sådan ett tag

för jag har tyckt det har varit så fina.

Tänk när man satt och skrev brev till varandra.

Vad fint och spännande

det var att få öppna det

och se vad den personen hade skrivit till en själv.

När jag var yngre så brevväxlade jag med flera stycken

och

hade flera olika sorters brevpapper.

Nu får för tiden när man får brev

 så är det ju mest de berömda vita kuverten

som ska betalas varje månad.

Men tänk att få ett fint brev från en kär vän.

Det är nog stort nu för tiden

när allt ska skickas via mail och skrivas på datorn.

Visst saknar man väl de fina personliga breven?

Som är skrivet så fint med handstil.


Önskar er en fin vecka!



Kram

// Susanne







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar